07 oktoober 2010

Eelistatuimad kaubanduskeskused Tallinnas on Ülemiste ja Rocca al Mare

Kui varasemalt on Tallinna ja Harjumaa elanike eelistatuimaks tööstuskaupade ostukohaks olnud Ülemiste keskus, siis sellel aastal on Rocca al Mare keskus tihedalt liidri kandadele astunud. Laienduse avanud Rocca al Mare keskuse eelistajate hulk on võrreldes 2008. aastaga kahekordistunud, selgub TNS Emori kaubanduskeskuste seireuuringust.

Nii Ülemiste kui ka Rocca al Mare keskust peab parimaks tööstuskaupade ostukohaks ligikaudu viiendik Tallinna ja Harjumaa elanikest. Järgnevad Kristiine keskus ning Viru keskus koos Tallinna Kaubamajaga.


Ülemiste keskuse peamiseks tugevuseks on head parkimisvõimalused ja lai kaubavalik, seda eeskätt spordikaupade ning -varustuse ning lasterõivaste osas. Ülemiste keskust peetakse kogu pere ostukohaks, mis on avar, mugav ja praktiline. Orienteeritus laiale tarbijaskonnale on taganud Ülemiste keskusele ka suure kliendibaasi: ligikaudu neljandik Tallinna ja Harjumaa elanikest on viimase kahe kuu jooksul sealt toidu- või tööstuskaupu ostnud.

Rocca al Mare keskuse mainekuvand on pärast laienduse avamist oluliselt tugevnenud ning kasvanud on ka klientide hulk. Rocca al Mare keskuse tugevaimaks kaubagrupiks on jalatsid ning mänguasjad ja lastekaubad. Keskus on elanike hinnangul avar, mugav, mänguline ja eristuv.

Kristiine keskuse tugevuseks on hea transpordiühendus ning naisterõivaste valik. Seoses viimasel ajal toimunud laiendustöödega ja nendest põhjustatud ebamugavustega vähenes küll mõnevõrra klientide hulk, kuid keskuse tuntus ja eelistajate osakaal on püsinud stabiilsena – see loob eeldused kiireks taastumiseks ja kasvuks nüüd kui uus keskus on avatud.

Viru keskus seostub elanikele moodsaid kaupu ja tuntud kaubamärke pakkuva ostukohana, mille tugevusteks on lai parfümeeria- ja kosmeetikatoodete ning naisteriiete valik. Tänu heale asukohale ja transpordiühendusele on Viru keskus ka kõige sagedamini külastatav kaubanduskeskus.


Joonis1. Tallinna ja Harjumaa elanike hinnangul parim tööstuskaupade ostukoht


2010. aasta augustis-septembris korraldas TNS Emor Kaubanduskeskuste seireuuringu Tallinnas ja Harjumaal. Kokku küsitleti 1000 elanikku vanuses 15–74 aastat.

Allikas: TNS Emor