25 november 2010

Alkoholitootjad ja telekanalid leppisid kokku reklaami piiramises

Alkoholi- ja õlletootjad ning alkoholi maaletoojad koos kommertstelekanalitega sõlmisid täna täiendava enesepiiramise alkoholi reklaami esitamisel.

Lisaks alkoholiseaduses sätestatule otsustasid alkoholitootjate liit, õlletootjate liit, alkoholi importööride liit, TV 3 ja Kanal 2 kehtestada endale alkoholi reklaami edastamisel uuest aastast täiendavad piirangud.



Kuigi alkoholi reklaam on ringhäälingus lubatud ajavahemikul kella üheksast õhtul seitsmeni hommikul, ei edastata seda uuest aastast enne kella kümmet õhtul neis saadetes, telesarjades ja filmides, mis algavad enne kella üheksat ning võivad seetõttu jätta mulje lastele sobivusest.

Teiseks määratlesid lepingu osapooled täiendava piirangu alkoholi reklaamimiseks teleringhäälingu vahendusel, lubades mitte edastada seda peamiselt lastele suunatud saadetes. Selle all mõeldakse saateid, mille auditooriumi moodustavad üle poole ulatuses lapsed. Laste all mõeldakse seejuures alla 18 aasta vanuseid isikuid.