11 märts 2011

Eesti meediareklaamiturg langes ligi 7%

TNS Emori andmeil ulatus Eesti meediareklaamituru käive 2010. aastal 1,033 miljardi krooni ehk 66 miljoni euroni. Aasta kui terviku käibelanguseks tuli -7%. IV kvartali käive 304,4 miljonit krooni (19,5 miljonit eurot) oli võrreldes 2009. aasta IV kvartali käibega (304,8 miljoni krooniga) praktiliselt sama.



Aastat iseloomustas kvartalist kvartalisse liikuv trend järjest positiivsemate muutuste poole – kui I kvartalis oli turu langus veel ca -19% ning II kvartalis ca -8%, siis III kvartal oli juba eelmise aasta sama ajaga võrdne. Kui tavapäraselt on aasta väikseima käibega kvartal olnud suvine III kvartal, siis möödunud aastal olid võrdselt väikse mahuga I ja II kvartal, moodustades mõlemad aastakäibest ca 21%, suurimat käivet näitas aga traditsiooniliselt aasta viimane kvartal (ca 30%).

Meediatüüpidest olid aasta kokkuvõttes väikeses kasvutrendis internet (ca 7%) ning nii tele- kui välireklaam (mõlemad ca 1%), raadio aga liikus koguturul toimunud väikse langusega samas rütmis (ca -7%). Jätkuvalt suures languses oli aga printmeedia, kusjuures ajakirjade käive oli ca -14% väiksem, ajalehtede oma aga koguni -20%.

Meediareklaamituru väikese languse taga on suures osas selliste TOP10-sse kuuluvate kategooriate nagu mööbel (-32%), kontserdid, festivalid (-23%) ning jaekaubandus (-12%) mahtude jätkuv langemine. Lisaks avaldas oma mõju ka ühiskondlike organisatsioonide, peamiselt erakondade reklaamikulutuste vähenemine (-86%) võrreldes 2009. aastaga, mil toimusid kahed valimised. Samas näitasid mõnede oluliste tootekategooriate meediareklaamikäibed võrreldes 2009. aastaga juba ka kasvu – nii suurenes finantsasutuste ja -teenuste käive 18%, mobiilside käive 7% ning reisijateveo kategooria käive koguni 23%.

Möödunud aasta suurim reklaamija oli EMT, reklaamimahtudelt järgnesid Tele2 Eesti, Procter & Gamble, Elisa Eesti, Placet Group, Tallink Grupp, Rimi Baltic, A-Selver, Unilever ja L’Oreal.

Allikas: http://www.emor.ee/eesti-meediareklaamiturg-langes-ligi-7/