14 märts 2012

Uuring: Facebook on teised suhtlusvõrgustikud välja söönud

Uuringufirma GfK ja sisuturundusagentuuri PRB läbi viidud uuring näitab, et suhtlusvõrgustiku Facebook populaarsus on konkurentidega võrreldes kerkinud mäekõrguseks.

Vähemalt korra nädalas külastab Facebooki 65% Eesti interneti kasutajatest . Uuringutulemused purustavad müüdi, et Facebooki kasutavad vaid teismelised. Tegelikult logib populaarseimasse suhtlusvõrgustikku sisse ligi 80% kuni 39-aastastest ja ligi 60% kuni 65-aastastest.

Väga palju kasutajaid on keskkonnal YouTube, mida külastab vähemalt korra nädalas 61% interneti kasutajatest, koguni 83% kuni 29-aastastest.

Teiste suhtlusvõrgustike käsi käib märkimisväärselt halvemini

Twitterit kasutab vähemalt korra nädalas vaid 5% interneti kasutajatest. Kunagi ülipopulaarse Rate.ee iganädalane kasutajaskond on samuti vaid 5% ning jääb ka kõige nooremas sihtgrupis 8% piirimaile. Orkutile on iganädalasi kasutajaid alles jäänud veel vähem.

GfK Eesti divisjoni juht Jana Brunsi sõnutsi edestab Facebook konkurente nii suhtlusvõrgustiku kasutamise sageduse kui seal veedetud aja poolest.

"31% vastajatest külastab Facebooki mitu korda päevas ja 47% veedab seal aega rohkem kui tunni päevas. Peamiselt eelistatakse Facebookis vaadata rohkem teiste postitusi (pildid, viited, videod) ja nende kohta oma arvamust väljendada. Vähem viitsitakse ise postitusi saata või staatust uuendada," kirjeldas Bruns Facebooki kasutajate harjumusi.

Sisuturundusagentuuri PRB juhi Raimond Kaljulaidi sõnul on eelkõige muutunud see, kuidas inimesed suhtlusvõrgustike kasutamisse suhtuvad.

"Rate.ee konto või isiklike blogide puhul oli veel mõni aasta tagasi arvamus, et neid avatakse edevusest, enda näitamiseks. Sotsiaalmeedia kasutamine oli pigem erand kui reegel. Nüüd on vastupidi. Enamike internetikasutajate seas on Facebooki kasutamine sama loomulik kui e-post. Pigem on erandlik, kui inimene ei kasuta sotsiaalset meediat," ütles Kaljulaid.

Uuring viidi läbi ajavahemikul 28.02.2012 – 1.03.2012 veebiküsitlusena. Uuringusse kaasati 15-65 aastased interneti kasutajad üle Eesti, kokku 574 inimest.