30 november 2015

Eesti Facebooki kasutajate arv on jõudmas 600 000 piirile

Kommunikatsioonibüroo Dalton ja veebiagentuur Vurri koostöös valminud uuringust selgus, et Eesti Facebooki kasutajate arv on kerkinud üle 590 000 kasutaja.

Eestis on 590 000 Facebooki kasutajat, mis teeb ligi poole rahvastikust. Kõige populaarsem on Facebook 25-30 aastaste noorte hulgas, neile järgnevad vanuserühmad 19-24 ja 31-36.  55+ aastaseid Facebooki kasutajaid on Eestis vaatamata oma eale juba üle 64 tuhande.

„Pikemas perspektiivis Facebooki kasutajaskond pigem vananeb ja noored siirduvad rohkem keskkondadesse nagu Instagram, Twitter, Youtube ja Snapchat. Edukad brändid juba suudavad aga jagada oma sõnumeid kõigis neis kanalites,” ütles Dalton kommunikatsioonibüroo juht Ivo Kallasmaa.

Daltoni ja Vurri uuringus selgitati välja ka nii globaalsed kui Eesti suurima fännibaasiga kuulsused.  Kuulsaim mees globaalsel skaalal on jalgpallur C. Ronaldo 93,8 miljoni jälgijaga, naine lauljanna Shakira 102,7 miljoni jälgijaga. Eestlastest on enim fänne Toomas H. Ilvesel ja naistest Kerlil, kelle 595 tuhat jälgijat on rohkem kui Eestis Facebooki kasutajaid kokku.

Globaalsetest brändidest on Facebookis edukaim Coca-Cola 93 miljoni fänniga. Coca-Colale järgnevad kaks jalgpalliklubi FC Barcelona ja Real Madrid. Eesti brändidest on Facebookis suurim jälgijaskond Postimehel, Sky Plussil ja Lux Expressil.

„Konkurentsitihedal turul edu saavutamiseks peavad brändid olema tugevad ka sotsiaalmeedias. Märksa rohkem leitakse uudisteportaalini tee näiteks Facebooki vahendusel, kui viisil, et külastaja maabub esmalt portaali enda lehel. Edukad brändid suudavad fännidega suhestuda ja panna neid oma sõnumeid  sotsiaalmeedias jagama,” ütles Dalton kommunikatsioonibüroo juht Ivo Kallasmaa.

Sotsiaalmeedia ja -veebiagentuuri Vurr loovjuhi Rauno Kutti sõnul muudab sotsiaalmeedia võidukäik reklaamimaailma tundmatuseni: „Kindlasti on kõikidel kanalitel oma oluline roll täita, kuid tänu sotsiaalmeediale on ettevõtetel õpptarbijani pääseda lihtsam. See raha, mis varem pumbati telereklaami, on võimalik lisaks sotsiaalmeedias oskuslikult turundades märksa efektiivsemalt ära kasutada.” Lisaks mainis Kutti, et kõige paremat edu saavutada tuleb kommunikeerida oma sõnumit erinevates kanalites korraga ja vastavalt kanali spetsiifikale.

„Sotsiaalmeedia kampaaniate tegemisel tuleb olla väga tähelepanelik sõnumite kommunikeerimises, sest see kanal toimib teisiti kui traditsioonilised kanalid nagu televisioon, ajalehed ja välimeedia. Sotsiaalmeedias peab olema aus ja vahetu, vastasel juhul võib kallis kampaania hoopis ettevõtte vastu pöörata,” selgitas Kutti.